FASE 1 : Aproximació a l’escenari d’intervenció DATA: Del 21 de setembre fins al final del Pràcticum HORES: 10 hores |
Objectius: - Observar el context específic de les sessions de suport educatiu. - Analitzar el tractament de l’educació emocional. Destinataris/àries: La psicopedagoga; i els nens i nenes de 3 a 12 anys que participen de les activitats de l’Associació. |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
Continguts: - El Programa de Suport Educatiu com eina i suport socialitzador. - El tractament de l’educació emocional en l’Associació Down Lleida. Activitats: - Observació directa i participativa a les sessions de suport educatiu. - Anàlisi del tractament de l’educació emocional en les sessions de suport educatiu. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
- Diari de camp on fer anotacions i descriure les observacions dutes a terme. - Entrevistes de valoració de l’observació per contrastar-la amb la tutora. - Graelles d’observació sistemàtica. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
- S’ha elaborat un document sobre l’educació emocional dels infants amb síndrome de Down.. |
Reflexió al voltant de la fase 1:
Aquesta fase s’ha dut a terme satisfactòriament tot seguint el ritme de les sessions proposades al calendari del Programa de Suport Educatiu. L’observació participativa s’ha dut a terme des del primer dia i ha quedat plasmada en una llibreta de camp on he fet les anotacions que posteriorment he explicat en el blog de pràctiques. Les entrevistes dutes a terme han estat informals i després de cada sessió, per tal de valorar com ha anat i quines conclusions o dubtes n’he extret. Sempre que s’ha pogut s’ha fet el plantejament de la sessió amb la tutora, però moltes vegades el ritme frenètic i l’atenció continuada que la psicopedagoga ha de donar a diferents àmbits (famílies, altres professionals que treballen a l’Associació, trucades telefòniques, etc.) han dificultat aquesta conversa. Les graelles m’han ajudat a confeccionar la definició que cercava al voltant de l’educació emocional en les persones (edats compreses entre 3 i 12 anys) amb síndrome de Down. Així mateix, les converses amb la tutora i el seu contrast m’ha ajudat a elaborar el document que posteriorment n’ha sortit després de l’anàlisi. A més a més, la lectura de la bibliografia proposada per la tutora també ha estat de gran ajudat a l’hora d’elaborar aquest document.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada