dilluns, 12 de desembre del 2011

Fase 4: Intervenció i implementació del pla de treball

FASE 4 : Intervenció i implementació del Pla de treball
DATA: Del 8 al 25 de novembre                                                   HORES: 36 hores
Objectius:
-       Elaborar el material per dur a terme les activitats de la programació.
-       Aplicar la programació amb les activitats pertinents.
Destinataris/àries: Nens i nenes de 3 a 12 anys així com la tutora psicopedagoga.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
-       El material de suport.
-       La programació en educació emocional.
Activitats:
-       Elaboració del material necessari per tal de dur a terme les activitats.
-       Realització i posada en marxa de la planificació feta en la programació.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-       Instruments d’avaluació proposats en la programació.
-       Graella d’avaluació del material elaborat.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-       S’ha avaluat el material elaborat tenint present les necessitats dels infants.
-       S’ha avaluat les activitats de la programació.


Reflexions al voltant de la fase 4:
Com he comentat abans, aquesta fase s’ha vist traslladada i no ha estat fins aquesta setmana que l’acabaré de dur a terme. Sort que en el pla de treball m’he deixat tres setmanes de coll. L’experiència del Pràcticum I de l’any passat em va fer planificar la intervenció de manera molt previsora. Com ja he dit abans, el material l’he hagut d’elaborar en la seva gran majoria a casa perquè les hores que m’havia posat per fer-lo es van convertir en hores d’acompanyament a la psicopedagoga fent tasques realment útils, significatives i funcionals per la meva formació: elaboració i anàlisi de material adaptat, tutories amb famílies, taller de musicoteràpia, etc. Per tant, crec que ha valgut molt la pena haver sacrificat aquestes hores destinades a la creació del material. D’altra banda, la implementació de la programació s’ha vist força canviada. A banda del factor temps, que he comentat en diferents ocasions, també hi ha jugat un paper molt important la realitat dels infants amb síndrome de Down. El seu tarannà és força més lent i necessiten de la repetició per sentir-se segurs i còmodes durant la sessió. Així doncs, m’he vist obligada a deixar de banda el tercer bloc de continguts, el relacionat amb la regulació emocional. Així és, amb la tutora vam acordar que més valia aprofundir i crear unes rutines amb les dinàmiques i activitats que treballen la consciència emocional així com l’autoestima. D’aquesta manera, queda com a proposta per un futur proper dur a terme les sessions de regulació. Aquestes estan elaborades i desenvolupades en el material que deixo a l’Associació. Finalment, allò que també ha fet canviar la programació ha estat que no he pogut comptar amb tota la sessió per tal de dur-la a terme. És a dir, la psicopedagoga m’ha fet incís en la importància de respectar les rutines establertes al Programa de Suport Educatiu, precisament pels motius que he exposat més amunt: seguretat, tranquil·litat i consciència de que ho farem bé. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada