FASE 5: Reflexió, avaluació i propostes de millora DATA: Del 26 al 30 de novembre HORES: 7 hores |
Objectius: - Reflexionar al voltant de la pròpia pràctica psicopedagògica. - Avaluar la tasca duta a terme segons els objectius plantejats. - Proposar actuacions de millora en la mateixa pràctica psicopedagògica. - Comprovar la utilitat de l’eina elaborada. Destinataris/àries: La mateixa practicant, així com la tutora del centre. |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
Continguts: - La reflexió com a eina de millora. - L’avaluació per a retre comptes. (accountability). - La proposta de millora per indicar una previsió de la continuïtat del projecte en un futur immediat. - Comprovació de la utilitat de l’eina. Activitats: - Exercici reflexiu sobre la pròpia pràctica professional. - Comprovar que els indicadors d’avaluació s’acompleixin. - Preveure de manera prospectiva la possibilitat de projectar el projecte en el futur a través de propostes de millora. - Valoració, de la psicopedagoga, de la programació elaborada i realitzada. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
- Graelles d’avaluació. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
- S’ha elaborat una autoreflexió escrita que ha quedat plasmada en el bloc i en la memòria de pràctiques. - S’ha fet una avaluació summativa de tot el procés realitzat a través d’unes graelles quantitatives. - S’ha elaborat un document on s’esmenten les actuacions de millora, fruit de l’autoreflexió i també fruit de la reflexió conjunta amb la tutora de pràctiques. - S’ha avaluat l’ús i l’utilitat de la programació a través de la seva aplicació i posterior autoavaluació i avaluació de la tutora. |
Ha arribat el moment de reflexionar al voltant de la pròpia pràctica com a psicopedagoga. Mirant cap enrere te’n dones compte de la quantitat de vivències i experiències que deixem, però no hi ha una bona reflexió sense una mirada endavant, amb la qual es proposen aspectes a millorar i, per suposat, una prospectiva de futur. Per altra banda, l’anàlisi DAFO, que ens ha servit de base per al debat, m’ha ajudat a fer una mirada àmplia de la realitat viscuda, a anar més enllà de la pròpia tasca i a observar la importància de l’entorn general i específic en el sí de l’Associació. He passat per diferents fases i les he començat des d’una posició d’avantatge degut a que el Pràcticum I el vaig dur a terme a la mateixa entitat. Vaig realitzar unes observacions que m’han ajudat a elaborar una eina que sota el meu punt de vista ha donat uns fruits esperats i alhora inesperats. Esperats perquè sabia de què m’abastia i l’èxit que podria arribar a tenir. Inesperats perquè algunes actuacions proposades han fallat, i d’altres han sobreeixit per damunt de les expectatives que m’havia creat. Alhora, aquesta fase l’he nodrida amb la lectura d’una bibliografia àmplia, la qual m’ha ajudat a fer l’eina però a endur-me amb mi una definició dels aspectes emocionals de les persones amb síndrome de Down. Sincerament, això ha estat una eina de molta ajuda professional però també personal. La intervenció i posterior avaluació ha estat força moguda degut a certes debilitats que ja proposava a l’anàlisi DAFO: el ritme frenètic de l’Associació, la manca de temps, la sobrecàrrega de feina de la tutora psicopedagoga, etc. Tots aquests aspectes han estat com pals a les rodes que han dificultat la meva tasca però a la fi s’ha aconseguit i n’he quedat molt satisfeta. Ahir vaig dur a terme una avaluació global amb la tutora. La vam fer com les altres, a nivell oral i en format entrevista informal. Em parlava de tu a tu, amb tota sinceritat. Vaig sortir il·lusionada perquè vaig rebre molts afalagaments, perquè diu que li he remogut diferents aspectes que li faran millorar la seva tasca com a psicopedagoga i això m’enorgulleix. Simplement ha estat fantàstic dur a terme aquesta intervenció al lloc on l’he realitzat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada