dijous, 15 de desembre del 2011

Fase 5: Reflexió, avaluació i propostes de millora

FASE 5: Reflexió, avaluació i propostes de millora
DATA: Del 26 al 30 de novembre                                                      HORES: 7 hores
Objectius:
-       Reflexionar al voltant de la pròpia pràctica psicopedagògica.
-       Avaluar la tasca duta a terme segons els objectius plantejats.
-       Proposar actuacions de millora en la mateixa pràctica psicopedagògica.
-       Comprovar la utilitat de l’eina elaborada.
Destinataris/àries: La mateixa practicant, així com la tutora del centre.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
- La reflexió com a eina de millora.
- L’avaluació per a retre comptes. (accountability).
- La proposta de millora per indicar una previsió de la continuïtat del projecte en un futur immediat.
- Comprovació de la utilitat de l’eina.
Activitats:
-  Exercici reflexiu sobre la pròpia pràctica professional.
-  Comprovar que els indicadors d’avaluació s’acompleixin.
-  Preveure de manera prospectiva la possibilitat de projectar el projecte en el futur a través de propostes de millora.
-  Valoració, de la psicopedagoga, de la programació elaborada i realitzada.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
-       Graelles d’avaluació.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-    S’ha elaborat una autoreflexió escrita que ha quedat plasmada en el bloc i en la memòria de pràctiques.
-    S’ha fet una avaluació summativa de tot el procés realitzat a través d’unes graelles quantitatives.
-    S’ha elaborat un document on s’esmenten les actuacions de millora, fruit de l’autoreflexió i també fruit de la reflexió conjunta amb la tutora de pràctiques.
-       S’ha avaluat l’ús i l’utilitat de la programació a través de la seva aplicació i posterior autoavaluació i avaluació de la tutora.



Ha arribat el moment de reflexionar al voltant de la pròpia pràctica com a psicopedagoga. Mirant cap enrere te’n dones compte de la quantitat de vivències i experiències que deixem, però no hi ha una bona reflexió sense una mirada endavant, amb la qual es proposen aspectes a millorar i, per suposat, una prospectiva de futur. Per altra banda, l’anàlisi DAFO, que ens ha servit de base per al debat, m’ha ajudat a fer una mirada àmplia de la realitat viscuda, a anar més enllà de la pròpia tasca i a observar la importància de l’entorn general i específic en el sí de l’Associació. He passat per diferents fases i les he començat des d’una posició d’avantatge degut a que el Pràcticum I el vaig dur a terme a la mateixa entitat. Vaig realitzar unes observacions que m’han ajudat a elaborar una eina que sota el meu punt de vista ha donat uns fruits esperats i alhora inesperats. Esperats perquè sabia de què m’abastia i l’èxit que podria arribar a tenir. Inesperats perquè algunes actuacions proposades han fallat, i d’altres han sobreeixit per damunt de les expectatives que m’havia creat. Alhora, aquesta fase l’he nodrida amb la lectura d’una bibliografia àmplia, la qual m’ha ajudat a fer l’eina però a endur-me amb mi una definició dels aspectes emocionals de les persones amb síndrome de Down. Sincerament, això ha estat una eina de molta ajuda professional però també personal. La intervenció i posterior avaluació ha estat força moguda degut a certes debilitats que ja proposava a l’anàlisi DAFO: el ritme frenètic de l’Associació, la manca de temps, la sobrecàrrega de feina de la tutora psicopedagoga, etc. Tots aquests aspectes han estat com pals a les rodes que han dificultat la meva tasca però a la fi s’ha aconseguit i n’he quedat molt satisfeta. Ahir vaig dur a terme una avaluació global amb la tutora. La vam fer com les altres, a nivell oral i en format entrevista informal. Em parlava de tu a tu, amb tota sinceritat. Vaig sortir il·lusionada perquè vaig rebre molts afalagaments, perquè diu que li he remogut diferents aspectes que li faran millorar la seva tasca com a psicopedagoga i això m’enorgulleix. Simplement ha estat fantàstic dur a terme aquesta intervenció al lloc on l’he realitzat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada