FASE 2 : Primeres actuacions DATA: Des del 17 al 30 d’octubre HORES: 16 hores |
Objectius: - Recollir i extreure informació necessària i d’interès que serveixi de suport i d’orientació per a l’elaboració de la programació. - Planificar la programació atenent a la didàctica necessària. Destinataris/àries: Nens i nenes de 3 a 12 anys així com la tutora psicopedagoga. Els primers són importants perquè seran els destinataris d’aquest programació, mentre que la tutora és essencial per guiar la seva planificació. |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
Continguts: - L’educació emocional en els infants amb síndrome de Down i altres discapcitats. - La recollida d’informació com a base per l’elaboració de la programació. - Planificació de tots elements que ha de constar en una programació. Activitats: - Recerca d’informació en la bibliografia i webgrafia proposada. - Elaboració de la programació en educació emocional. |
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
- Graella de programació. - Ressenya bibliogràfica. |
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
- S’ha elaborat una definició del tractament de l’educació emocional en els infants amb síndrome de Down. - S’ha elaborat una programació en educació emocional que doni resposta a les necessitats que presenten aquests infants. |
Reflexions al voltant de la fase 2:
Aquesta fase va de la mà amb la primera fase. Totes dues s’han entrellaçat perquè de l’observació participativa i directa, juntament amb la consulta bibliogràfica se n’ha extret una definició del tractament de l’educació emocional en els infants amb síndrome de Down. Fruit d’aquesta investigació s’ha elaborat una programació en educació emocional, la qual ha pretès estar lligada a la realitat que es donava a l’Associació Down Lleida. La planificació d’aquesta programació s’ha hagut de dur a terme fora de l’Associació, degut a que el temps de que disposava per estar a l’Associació era necessari que es destinés a l’observació i a la conversa amb la tutora. L’avaluació d’aquesta programació, abans que s’implementés, es va fer a l’Associació per part de la tutora de pràctiques. Val a dir que van ser molt pocs els retocs que em va demanar que fes, però que a l’hora de dur a terme aquesta intervenció jo mateixa em vaig adonar dels canvis que havia de fer. Així doncs, podem dir que la seva implementació ha estat molt significativa perquè m’ha ajudat a dur a terme una avaluació i reflexió continua, així com una crítica constructiva per part de la meva tutora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada