Dilluns 24 d’octubre de 2011
QUARTA SESSIÓ AL DESPATX
Amb el temps que ens queda d’aquest dilluns, el dedicarem bàsicament a ensenyar la programació d’educació emocional a la psicopedagoga.
El primer punt fou aconseguit satisfactòriament. Li vaig exposar la programació a la psicopedagoga i diu que la troba molt complerta. Es tracta d’una programació dividida en set sessions:
- Sessió 1: Sabem que estem contents, per això cantem!
· Activitat 1: Power Point amb imatges facials (Activitat d’avaluació inicial)
· Activitat 2: El cercle de les emocions
· Activitat 3: Dibuixem com ens sentim avui.
· Activitat 4: Cantem la cançó “Si estàs content!
- Sessió 2: Mirem i ens emocionem!
· Activitat 1: Crítics d’art. (Amb icones!)
· Activitat 2: Fem de mims!
· Activitat 3: Digues PA – TA – TA!!!!
- Sessió 3: Jo sé el que tu necessites!
· Activitat 1: Fitxa “Jo sé el que tu necessites” (Activitat d’avaluació inicial)
· Activitat 2: Tu necessites...
· Activitat 3: Fitxa per treballar la lectoescriptura.
- Sessió 4: Quantes coses sé fer bé!
· Activitat 1: Si m’animes em surt millor!
· Activitat 2: Ets una passada!
· Activitat 3: Fitxa “Quantes coses sé fer bé!”
- Sessió 5: Quan m’estimes! Quan m’estimo!
· Activitat 1: Un regal per ser tan especial.
· Activitat 2: Dutxa d’emocions.
- Sessió 6: Som dos i ens enfadem!
· Activitat 1: Fes-me un somriure, si us plau!
· Activitat 2: Que ha passat? (Activitat d’avaluació inicial)
· Activitat 3: Fitxa “Com ho solucionem?”
- Sessió 7: Si m’enfado, respiro a fons!
· Activitat 1: Quan ens enfadem?
· Activitat 2: Si m’enfado, compto!
· Activitat 3: Com es senten? Per què? Què poden fer? Què puc fer? (Activitat d’avaluació final)
El color taronja indica les activitats de consciència emocional, el color blau les activitats d’empatia, el color lila indica les activitats d’autoestima i finalment, el color verd indica les activitats de regulació emocional.
La psicopedagoga m’adverteix que les sessions són setmanalment, que hi ha setmanes que es suspenen les classes degut a diferents motius: perquè es fa un acte, perquè hi ha reunions amb els pares, perquè la psicopedagoga està en una formació, etc. Per això preveiem començar a aplicar les sessions la setmana que ve donant peu a poder fer tota la programació. Creuem els dits perquè no hi hagin imprevistos!
La psicopedagoga també m’aconsella que pensa molt bé la manera com presentaré les activitats però no m’indica maneres concretes. Aquest és un sistema que ella fa servir molt: observa i, de manera inductiva, extreu la informació. En aquest cas seria: fes-ho, equivoca’t, no passa res, repensa l’activitat i torna a provar. Degut a que faré servir la mateixa programació pels alumnes d’infantil (adaptada, és clar) sempre tindré una segona oportunitat per repensar-me i així poder dur a terme una reflexió sobre la pròpia pràctica psicopedagògica.
Així doncs, tinc moltíssimes ganes de posar en pràctica la meva programació, però alhora aquesta manca de consells i indicacions per part de la psicopedagoga em fa sentir insegura perquè a mi m’agradaria fer-ho perfecte a la primera! En fi, ara sóc alumna, i tinc l’avantatge d’haver estudiat per mestra, i sé de bon grat que el fet de permetre que l’error aparegui farà moure tot tipus d’estructura i coneixement que ja posseeixo per tal de transformar-lo en quelcom nou, un nou saber, un nou concepte, una nova idea.
Amb molta il·lusió, molts nervis i molta empenta començo la 4ª fase del meu pla de treball:
- Fase 4: Intervenció i implementació del pla de treball (36 hores)
- Aplicació de la programació al grup d’infantil i al de primària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada