dimarts, 18 d’octubre del 2011

En què consisteix el meu segon Pràcticum?

El semestre passat vaig cursar el Pràcticum I en l’Associació Síndrome de Down de Lleida. Les pràctiques van consistir en la descoberta i l’anàlisi d’aquesta entitat a través de l’observació sistemàtica. És per aquest motiu que el Pràcticum II anirà vinculat amb el primer, tot seguint la història del centre i de les persones que hi formen part. Així doncs, les vivències de l’any passat serviran de fil conductor per experimentar-ne de noves i trobar, a la fi, nous reptes per assolir. Amb aquest entusiasme, vam acordar amb la tutora del pràcticum de l’Associació, dur a terme un Programa d’educació emocional adreçat als infants que el semestre passat vaig conèixer i que vaig gaudir treballant amb ells.

Els objectius principals de la intervenció són els següents:
·    Observar i analitzar com es treballa l’educació emocional en l’Associació Down Lleida.
·    Cercar informació sobre la intervenció en educació emocional en els infants amb síndrome de Down.
·       Dur a terme una programació en educació emocional.
·       Recopilar les activitats dutes a terme per realitzar un banc de recursos emocionals.

És per tots aquests objectius que m’he plantejat que he decidit titular el projecte d’aquesta manera:

L’EDUCACIÓ EMOCIONAL EN ELS INFANTS AMB SÍNDROME DE DOWN.
Intervenció des del Programa de Suport Educatiu de l’Associació Down Lleida.


El Pràcticum resta dividit en cinc fases les quals tenen la següent dedicació horària:

  • Fase 1: Aproximació a l’escenari d’intervenció (10 hores)
-          Observació directa i participativa de les sessions de suport educatiu d’infantil i primària.
-          Anàlisi del tractament de l’educació emocional en les sessions de suport educatiu de l’Associació.

  • Fase 2: Primeres actuacions (16 hores)
-          Elaboració de la programació en educació emocional.

  • Fase 3: Ajustament del pla de treball (6 hores)
-          Possibles modificacions de la programació havent-ho consensuat amb la tutora de referència de l’Associació.
-          Ajustament del calendari a les tasques que s’han fet i les que encara queden pendent.

  • Fase 4: Intervenció i implementació del pla de treball (36 hores)
-          Aplicació de la programació al grup d’infantil i al de primària.

  • Fase 5: Reflexió, avaluació i propostes de millora (7 hores)
-          Avaluació de la programació.
-          Reflexió al voltant de la pràctica educativa.
-          Propostes de millora i prospectiva de futur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada